Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Nisan 2012 Perşembe

UN KURABİYESİ








Yılların eskitemediği zevkle yenilen un kurabiyesi..
İlkokul yıllarımda mahalle aralarındaki bakkallarda teneke kutular içinde bisküviler, gofretler ve un kurabiyesi satılırdı. Gün geçti teneke kutular kalktı. Arkasından bakkallar kapandı. Ama o tatlar bende hiç unutulmadı.
İşte o zamanlarda yediğim, adet olarak satın aldığım önce gözümü doyuran büyük un kurabiyem...
Artık benim evimde, mutfağımda pişen bu lezzet, sizler için detaylı tarifiyle burada.
Her aşaması fotoğraflı. İki önemli noktası var. Birincisi yapım aşamasında yağın hazırlanışı, ikincisi düşük ısıda pişirilmesi.
Bütün bildiğiniz un kurabiyelerini bir kenara bırakın. iNANIN Bildiğiniz pastanelerde yapılan, satın aldığımız un kurabiyesi.

Bu akşam yaptığım (şuan da saat gece  02:25) ve fırından çıkarır çıkarmaz sizlerle paylaştığım bu özel tarifi aslında bir arkadaşıma göndermek için hazırladığımıda itiraf etmek istiyorum. Paylaşım sıramda en azından birkaç ay daha olmayacak bir tarifimdi. Yaz aylarında sizlerle paylaşmayı düşünüyordum. Bu akşamda farklı bir kurabiye hazırlamaya karar vermiştim. Ama sonra düşününce Paşasoframa layık özel bir tarif hazırlamak istedim ve bu tarifimin sizlerle paylaşımını da bu nedenle öne aldım. Kısacası;

Bu tarifimi sevgili
74. Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'nin ev sahibesi
gönderiyorum.
Fazla uzatmadan;

UN KURABİYESİ
Malzemeler:
250 gr margarin
1 su bardağı ayçiçek yağı
3 su bardağı pudra şekeri
6 su bardağı un
1 paket vanilya
1,5 paket kabartma tozu
Yapılışı:

Margarinimizi bir tencerede eritelim. Eridikten sonra orta ateşte kaynamaya bırakalım. Kaynama esnasında yağımız tamamen kavrulacak yani sarı renginden çıkıp pembeleşecek.



Kaynama işlemi yaklaşık 20 dakika kadar sürdükten sonra margarinimiz köpürmeye başlıyor. İyice köpürdüğü zaman yanmaması için ocağı kapatalım.

Kavrulmuş margarinimizin köpüğü dinince, üzerine ayçiçek yağını ilave edelim.

Yağımız ılımaya başlayınca içerisine pudra şekerimizi ilave edip karıştıralım.

Un, kabartma tozu ve vanilini hamur yoğuracağımız kapta elimizle karıştıralım. Karışımın ortasını havuz gibi elimizle açalım. Buraya şekerli yağımızı dökelim. Unu yedire yedire yoğuralım.

Hamurumuz zor toparlanan parça parça bir hamur olacak. Fakat elinize aldığınızda kolay şekil verebiliyorsunuz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle oval şekil verip hafifçe bastıralım. Kurabiyelerimizi yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim. Arzu ederseniz kurabiyelerinizin üzerini çatalla çizin.  Bu işleme hamurumuz bitene kadar devam edelim.

Ben birbuçuk tertipten hazırladığım için 2 tepsiden fazla kurabiyem oldu. Tepsimin biri fırında olduğu için bir kısmı masa üzerinde beklemede. 

Fırındaki ilk tepsim.

Kurabiyelerimizi 150 derecelik fırında altı ve üstü kızarmayacak şekilde pişiriyoruz. Pişen kurabiyelerimizi dağılmaması için tepsi üzerinde soğumaya bırakıyoruz.





AFİYET OLSUN.

Bu fotoğraf ile ilk fotoğrafım sabah uyanınca eklediğim fotoğraflarım. Un kurabiyerim öğleden sonra Ümre'den gelen akrabamıza gitmek için hazırlar.

36 yorum :

  1. tarifinizi paşasofram da gördüm. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Ben de beklerim...
    görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evime hoşgeldiniz. Ne mutlu arkadaşlarım çoğalıyor. Bloğumu beğendiğinize de çok sevindim. Bende sizi izlemeye geliyorum. Görüşmek dileğiyle...

      Sil
  2. Slm canim cumaniz mübarek olsun ins.
    Bana özel yaptigini yazmissin nekadar duygulandim anlatamam, gercekten güzel arkadasliklar dosluklar böyle basliyor bence, ellerine saglik gercektende cok degisik vede cok lezzetli olmus inan sirf benim icin bunu yapip gönderdinya bugün malzemelerini alip mutlaka yarin denicem bunu ve sanada sonucu yazacam:)

    yine beklerim canim Allaha emanet ol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin cümlemizin Cuması mübarek olsun ablacım. Memnun olmana çok sevindim. Eğer seni mutlu edebildiysem ne mutlu bana. Sen beni blogcu döneminde yine etkinliğine davet ettinde ben acemi blogcu, blogcular arasındaki dostluğu bilmediğimden anlam veremeyip davetine icap edememiştim. Ama sonra sizleri tanıdıkça davetine icap edemediğimden dolayı çok üzülmüştüm. Her sayfanı ziyaret ettiğimde "Ayıp ettin Sedef." dedim kendime. Sanki karşımdaymışsın gibi utandım. Bu kardeşini mazur gör, davete icap etmediği için affet. Her zaman ablamsın, arzu ettiğinde arzu ettiğin tarifi "Alıyorum." demen yeterli, istediğini al götür.
      Ayrıca bugün gidiceğim yere "Türk kahveli kurabiye veya arap kurabiye" hazırlıyayım diye düşünürken aklıma sen geldin ve düşünmeye başladım.
      "Ne yapsam?"
      "Paşa sofrasına ne yakışır?"
      Ben bu tarifi gerçekten senin için seçtim. Çünkü pek bilinmeyen sır gibi saklanan tariflerden biri. Sana böyle bir tarif göndermek istedim. Umarım sofrana yakışmıştır?
      Denediğin zaman sonucunuda yazmanı sabırsızlıkla bekliyorum.
      Allaha emanet ol ablacım.

      Sil
    2. Tekrar tsk.ederim canim bende zaten benim icin sectigin icin cok sevindim, malzemeleri aldim ama putra sekerini unutmusum pazartesine kaldi malesef:). Destegin icinde cok tsk.ler yine güzel tariflerle bulusalim :)

      Sil
  3. Merhaba, tarifin kafama çok yattı hemen aldım haftasonu deneyeceğim. Ellerine sağlık çok ayrıntılı anlatmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım. Umarım beğenirsin. Elimden geldiğince hiç mutfak bilgisi olmayanın dahi kolayca yapabileceği şekilde anlatmaya çalışıyorum. İşallah başarabiliyorumdur. Denediğinde sonucuda yazarsan çok sevinirim. Sevgiyle kal...

      Sil
  4. sevgili pinar eline sağlık .sizlere afiyet olsun.. hayırlı cumalar dilerimm sevgiler selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanada hayırlı Cumalar. Teşekkür ederim.

      Sil
  5. Offff,un kurabiyesine daha dogrusu kurabiyenin her cesidine bayilirim.Ellerinize saglik.......

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım nefis görünüyor paylaşımların bol bol olsun inşallah;)

    YanıtlaSil
  7. resmen ağzımın suları aktı gitti ellerine sağlık mutlaka denenecek
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. tarifi denedim süper oldu tekrar tsk.ler canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim ablacım. Afiyet olsun.

      Sil
  9. tatlım un kurabiyeni denedim ve yorumlarını blogumda paylaştım. gerçekten çok güzel oldu ellerine sağlık tekrardan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neclacım beğendiğinize çok sevindim. Allah afiyetle yedirsin.

      Sil
  10. Tarifinizi bende denedim ve çok beğendim. Herkese tavsiye ederim Tam anlamıyla PASTANEDE YEDİĞİMİZ UN KURABİYESİ. TAVSİYE OLUNUR HERKESE.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim. Sevgiler.

      Sil
  11. Bu resmen gerçek un kurabiyesi! İnanmıyorum. Yağ kısmıda gerçekten çok orjinal sır buymuş demek hemen denemem lazım. Hatta PCmle mutfağa gidiyorum. görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  12. Sedef hanım açıkça itiraf etmek gerekirse tarifinizin un kurabiyesi gibi olacağına inanmamıştım. Tamda dediğiniz gibi yaptım. Açıkcası fotoğraflar çok işime yaradı. veee sonuç .... Mükemmel mükemmel mükemmeldi. Bu tarifi herkese tavsiye ederim evde un kurabiyesi yapmak gerçekten çok güzel oldu. yiyenler satın aldığımı düşündü. benim yaptığıma inanmadı. Artık sitenizin takipçisiyim. Güzel paylaşımınız için teşekkür eder bu tarifi herkese ama herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  13. maşAllah harika bir şekilde başlamışsınız tariflere.ellerinize sağlık ustam.ben bu kadar muazzam bir tarif daha görmedim.

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar. Tarifinizi denediğimi ve tam anlamıyla un kurabiyesi olduğunu söylemek istiyorum. Bu kadar detaylı anlatım için teşekkür ederim. açıkcası şekil vermekte biraz zorlandım ama sonucu görünce değermiş dedim. Artık tarif defterimede yazdım tarifinizi. Ailecek çok sevdik. tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. Hayırlı cumalar.. Tarifinizi denedim, çok güzel oldu, ancak ben galiba fırında birazcık fazla tuttum ve hafif kahverengi oldular. Ama yine de güzel oldu, teşekkürler tarif için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ederim. Bu kurabiyeye biraz dikkat etmek gerekiyor. Hafif şekilde kurtardığınıza sevindim. Afiyet şifa olsun. Sevgilerle...

      Sil
  16. ÇOK ZAHMETLİ GELDİ AMA EMEĞİME DEYDİ. HERKESE TAVSİYE EDERİM.

    YanıtlaSil
  17. Bloğunuzu yeni farkettiğim için üzgünüm. tarifleriniz çok hoşuma gitti. özellikle bu kurabiyenizi mutlaka deneyeceğim. Favorim olacağından eminim. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nur Hanım. Bizim evin favori tarifidir. Sizinde beğeniceğinize eminim. Sevgiler...

      Sil
  18. Merhabalar ben Yasemin. biraz önce kurabiyelerimi fırından çıkardım harika kabardı ve dağılmadılar. Teşekkür ederim. Emeğinize sağlık. yapmak isteyenlere tek söyleyeceğim hamura şekil vermek biraz zor ama bu tad ve sonuç için uğraşmaya değer.

    YanıtlaSil
  19. Valla enfes un kurabiyelerim oldu. Tarif süper. herkes paylaşmıyor böyle tarifleri. Çok çok teşekkürler pınar hanım. sitenizin müdavimiyim. tarifler süper. herşeyi fotoğraflamanız çok güzel düşünce hem yaptığınızı ispatlamış oluyorsunuz. Çoğu sitede resim altında tarif var yapıyoruz bişeye benzemiyor bu nedenle sizi takibime aldım. ellerinize sağlık. sevgilerle.

    YanıtlaSil
  20. Yasemin hanımın dediğine katılıyorum. Hamur biraz zor toparlanıyor ama sonuç mükemmel oluyor. artık un kurabiyesi tariflerimin hepsini çöpe attım. bu tarif varken diğerlerine gerek kalmadı. böyle güzel tariflerinizin devamını bekliyorum Pınar hanım. Bu arada ben Ayşe...

    YanıtlaSil
  21. ellerinize sağlık çok güzel bir tarif ustam.

    YanıtlaSil
  22. tebrikler cok basarili bir tarif tereyagli da yapilabilir mi hic denediniz mi

    YanıtlaSil
  23. Gerçekten güzel oluyor ben denedim harika oldu

    YanıtlaSil
  24. tebrikler mükemmel oldu sayenizde

    YanıtlaSil