Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 Haziran 2014 Cumartesi

TAVUKLU PATATES LAZANYA


Merhabalar.
Değişik tavuk veya hindili yemek tarifleri arayanlar için...
Buyurun tarifime...


TAVUKLU PATATES LAZANYA
Malzemeler:
700 gr kuşbaş tavuk budu eti (Ben hindi but eti kullandım)
1 adet iri soğan
5 diş sarımsak
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
Yarım demet maydanoz
Yarım demet dereotu
1 tatlı kaşığı kimyon
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı  (silme) karabiber
1 su bardağı kaşar rendesi
4 adet iri boy patates
1 yemek kaşığı (silme) tereyağı
Tuz

Yapılışı:

Etleri küçük küpler halinde doğrayalım.
Bir tencerede suyunu salıp çekene kadar kısık ateşte pişirelim. 
Suyunu  çektikten sonra 2 yemek kaşığı zeytinyağımızı, yemeklik doğranmış soğanımızı ve rendelenmiş veya dövülmüş sarımsağımızı ekleyelim.
Üzerine baharatlarımızı, tuzumuzu ve salçalarımızı ekleyip iyice karıştıralım.
Arada karıştırarak yaklaşık 5 - 10 dakika kavuralım. 
Ocağımızı kapatalım ve doğranmış yeşilliklerimizi ekleyip bütün malzememizi iyice karıştıralım.


Hindi veya tavuk sotemiz piştikten sonra kare büyük borcamımızın dibini 2 yemek kaşığı zeytinyağı ile yağlayalım.
Patateslerimizi soyalım.
Büyük bir bıçakla mümkün olduğunca ince ince doğrayalım. (Cips kıvamına yakın olmalı)
Ben önce 2 patatesi doğradım. 
Tepsime ince bir kat olarak yukarıdaki fotoğraftaki gibi yerleştirdim ve tuz serptim.


Sonra 2. katıda yukarıdaki fotoğraftaki gibi arasına hiç bir şey sürmeden yerleştirdim.


2. kat patatesimin üzerine de hazırladığım hindi sotemi eşit bir şekilde yaymaya çalıştım.


Sotemizin üzerine de yarım su bardağı kaşar rendesini serpiştirdim.


Sonra geri kalan 2 patatesi ince ince doğradım. 
Aynı sotemizin altına yaptığım gibi patatesleri 2 kat olacak şekilde sotemizin üstüne yerleştirdim.
Patateslerin üzerine ara ara tereyağı parçaları koydum.


200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.
Pişip pişmediğini yinede çatalla kontrol edelim.


Pişen yemeğimizin üzerine geri kalan yarım su bardağı kaşar rendemizi serpelim.


Kaşar peynirimiz eriyip hafif kızarınca fırından çıkaralım.
Ilıdığı zaman servise hazırdır.
NOT:Tabakta fotoğrafını çekmeyi unutmuşum. Sadece geriye kalanı sonra ısıtmak için uygun bir fırın kabına koyunca çekmek aklıma geldi.


AFİYET OLSUN.


7 yorum :

  1. Biraz önce pamuk prenses pudinginizi yapmış ve size mesaj yazmıştım. Sitenizi karıştırırken şimdide bu yemeğinizi buldum ve akşama misafirlerime hazırlamaya karar verdim. Bu yemeğin sonucunuda misafirlerim gidince yazıcam. Yalnız biz kalabalık olucaz. sanırım daha büyük borcam için malzemeleri 2 katına çıkarsam olur diye düşünüyorum. Sizin bir öneriniz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncü Hanım öncelikle takibiniz de olduğuma çok mutlu oldum. Akşamki davet sofranız için ana yemeğiniz ile tatlınızı tariflerimden seçmenize çok mutlu oldum. Sizin ve misafirlerinizin beğeneceğinizi inanıyorum. Sonuçları yazarsanız çok mutlu olurum. Dediğiniz gibi büyük dikdörtgen borcama yapacaksanız tarifi 1,5 - 2 katına çıkarmanız iyi olacaktır. Ben olsam 1,5 katını yapardım ama kalın olsun isterseniz 2 katını yapın. Size kolay gelsin. Şimdiden afiyet olsun. Sevgilerle...

      Sil
  2. Bende cevabınızı bekliyordum. Sizin dediğiniz gibi 1,5 katını yapacağım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar söz verdiğim gibi yazmaya geldim. akşam yemeğimde herşey sayenizde süperdi. pamuk prenses pudingide tavuklu patates lazanyada misafirlerimden tam not aldı. Tarifler için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Tam misafirlerinize sunabileceğiniz harika bir lezzet. dün günüm vardı. tarifinizi denedim harika oldu. herkes çok beğendi ve tarifini aldılar. Herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  5. Sizi bugün keşfettim yemeğimi akşam için hazırladım. Ailecek çok beğendik. Emeğinize sağlık, ellerimize sağlık. Saygılar.

    YanıtlaSil
  6. ENFES BİR YEMEĞİM OLDU. MİSAFİRLERİM ÇOK BEĞENDİ. HEP TARİFİNİ YAZDILAR. BENDE BEĞENİLDİĞİ İÇİN ÇOK MUTLU OLDUM. TEŞEKKÜR EDERİM.

    YanıtlaSil